Урок природознавства 2 клас

2015-06-22

Тема: Весняні явища в житті рослин. Сокорух, розвиток бруньок, цвітіння.

Мета: формувати компетентність вміння вчитися (уміння планувати свої дії, доводити роботу до кінця); здоров’язбережувальну компетентність (взаємозв’язок організму людини з природним оточенням); соціальну компетентність (уміння співпрацювати в групах, проявляти ініціативу). вчити розрізняти прикмети весни, характеризувати весняні явища в житті рослин; навчальна: формувати вміння спостерігати за весняними явищами в житті рослин, розвитком бруньок, цвітінням; розвивати спостережливість, увагу, причинно-наслідкове мислення щодо явищ природи, зв’язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи, вміння захоплюватись її красою, інтерес до пізнання природи.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

ЗМІСТ УРОКУ

І. Організація класу.

Всі почули ви дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас вже постарався,

До уроку приготувався.

Тож і ми часу не гаймо,

І урок свій починаймо.

ІІ. Підсумки фенологічних спостережень. Вправа «Календар природи»

- Перегляньте свої календарі спостереження за погодою і скажіть:

- У який день була найнижча (найвища) температура?

- Які опади йшли протягом тижня?

ІІІ. Актуалізація і корекція опорних знань та уявлень.

Вправа «Мозковий штурм»

- Я ставлю вам питання, а ви швидко на них відповідаєте:

- Які зміни відбулися в неживій природі?

- Що ми відносимо до живої природи?

- Чи відбуваються зміни в живій природі? Які?

- Які ви знаєте весняні місяці?

- А чи знаєте ви, чому вони так називаються?

ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

– І сьогодні на уроці ми дізнаємося про зміни в живій природі навесні, а саме: Весняні явища в житті рослин. Сокорух, розвиток бруньок, цвітіння.

Завдання нашого уроку:

· З’ясувати, які явища відбуваються в житті рослин навесні.

· Вчитися аргументовано доводити свою думку.

Чого ви очікуєте від уроку?

V. Сприймання нового матеріалу.

1. Розповідь вчителя, що супроводжується презентацією:

- За календарем весна починається 1 березня. Привітне тепле сонечко щодня піднімається все вище і вище. День стає довший, а ніч – коротша.

2. Розгадайте ребус (слайд 1)(березень).

- Це перший місяць весни. Як ви гадаєте, чому він так називається? (Від слова береза).

- Саме так. Взимку береза спить дуже чутко, а, як тільки пригріє сонечко, вона перша прокидається, відгукується на поклик весни, розкриває свої бруньки. Ось тому, перший місяць весни в Україні називається березень.

- За якими ознаками легко відрізнити березу від інших дерев? (слайд 2)

- А де цвіт у берези? (розглядають сережки)

Сережки – це зібрані дрібні квіти берези. Під час цвітіння вони виділяють багато пилку, який розноситься вітром. (слайд 3)

Бджоли, що прокинулись від зимового сну, також полюбляють відвідувати берези. Адже з їхніх бруньок бджоли беруть речовини для бджолиного клею – прополісу.

3. Робота в групах з приказками, прислів’ями і прикметами березня.

- Кожна група отримає по «листочку» ( паперові листочки) з берізки. Відшукайте і прочитайте березневі приказки й прикмети і поясніть їх.

- Проліски — очі березня.

- У березні курка нап’ється води з калюжі.

- Як березень не хмуриться, а вже весною пахне.

- Здоров’я – найбільше багатство.

- У березні позаду і попереду зима.

- Нема друга – шукай, а знайшов – бережи.

- Ворони купаються ранньою весною — до тепла.

- Червоний колір Місяця у березні — ознака швидкого похолодання, посилення вітру, але ненадовго.

- Бджола мала, а й та працює.

- Сніг навесні тане з північної сторони мурашника — літо буде теплим.

- Якщо рання весна щедрить інеєм — на хорошу погоду.

- У березні день з ніччю зустрічається. (слайд 4) (22 березня – день весняного рівнодення)

4. Розповідь вчителя.

Коли температура піднімається вище від +5 °С починається пробудження в житті рослин.

Весняний рух соків у дерев і кущів. Найшвидше рух соку починається у клена гостролистого та берези.

- Чи можна брати сік з берези?

- Часто від надлишку вологи берези «плачуть». Сік можна брати з берези, коли її збираються зрубати. Від невмілого збирання соку дерево може загинути.

5. Фізкультхвилинка

Біжить, виблискує струмочок -

Весни веселої дзвіночок,

Кудись біжить він, поспішає

І на сонце поглядає.

Поряд з ним, немов рядочки,

Біжать доросліші струмочки.

У них пісня голосна,

Радіють, що прийшла весна.

6. Читання та обговорення вірша Н. Забіли «Весна»


Ось іде весна степами,

Перелогами, горбами...

Де не ступить — з-під землі

Лізуть паростки малі.

Як опустить вниз правицю —

Зеленіє скрізь травиця.

Як лівицю підведе —

Всюди листя молоде.

На берізку гляне зблизька —

У сережках вся берізка,

До верби торкнеться — ба! —

В білих котиках верба,

а підійме руку вгору —

До блакитного простору

З кожним помахом руки

Линуть з вирію пташки.

Розцвітають в луках квіти,

Зеленіють в лісі віти.

Все зелене, молоде...

За весною літо йде.


- Про які дерева згадується у вірші?

- Навесні з початком сокоруху на деревах з’являються бруньки. (слайд 5)

7. Спостереження розвитку бруньок в куточку дослідницької діяльності (береза, верба, клен)

- Які відбулися зміни на гілочках?

- Що станеться з бруньками? (Слайд 6 – цвітіння дерев)

VІ. Рефлексія.

Вправа «Продовж речення»

- Берези «плачуть» тому, що …

- Бруньки розпускаються найпершими на …

- Навесні в житті рослин відбувається …

Вправа «Мікрофон»

- Які зміни відбуваються в березні в житті рослин?

- У яких дерев бруньки розпускаються найпершими?

- Які приказки про березень вам запам’яталися?

- Коли «У березні день з ніччю зустрічається»?

VІІ. Підсумки.

- Що ви дізналися нового?

- Що вам найбільше сподобалось?

- Що вас найбільше вразило?

- Про що ви хотіли б дізнатися більше?

VІІІ. Домашнє завдання.

1. Опрацювати відповідний матеріал підручника.

2. Дібрати загадки, прислів’я про весну (практично-діяльнісний рівень).

3. Намалювати малюнки, скласти невеличкі оповідання про життя рослин в березні (творчий рівень).

Кiлькiсть переглядiв: 552

Коментарi