2015-02-20
Тема . Площа(закріплення).
Мета . Повторити вивченні поняття; закріпити правило обчислення площі; проводити роботу спрямовану на запобігання змішувань понять «площа» й «периметр» ;
- розвивати логічне мислення,зв’язне математичне мовлення;
- виховувати організованість, дисциплінованість у розумовій праці дітей, об’єктивність самооцінки.
Обладнання: таблиці, схеми, індивідуальний матеріал.
Тип уроку: урок узагальнення знань.
Хід уроку
І . Організація класу
1. Привітання
Ось і дзвоник пролунав
Вже навчатись час настав,
Щоб державі знадобитись,
Ви повинні добре вчитись.
Математика наука точна і серйозна.
І прожить без неї нам і дня не можна.
2.Створення емоційного настрою уроку
Діти, сьогодні на уроці ви повинні показати свої знання. Але урок у нас буде незвичайний. Якою ви хочете бачити мене на цьому уроці? (Доброю, веселою, справедливою)
Добре, я врахую ваші побажання. А від вас буде вимагатись вся ваша увага, кмітливість.
Сьогодні ви також будете дуже відповідальними і справедливими, бо свою роботу, а також товаришів роботу ви будете оцінювати самостійно. У кожного з вас є на парті квіточка, дуже вам знайома. За правильно розв’язаний приклад чи задачу, чи правильну відповідь ви на пелюсточці ставите плюс, якщо ж ви допускаєтесь помилки, то ваша пелюсточка залишається порожньою.
Ми будемо сьогодні працювати під девізом:
« Серце і душу в роботу вклади,
Кожну хвилину в труді бережи.»
Наше селище невелике – Цирк приїжджає не часто. Тому я вирішила зробити вам свято і запросила на урок артистів цирку.
Цирк прийшов сьогодні в клас,
Щоб перевірити всіх вас:
Тільки цирк у нас незвичний
Цирк у нас – математичний.
IIОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Сьогодні тема нашого уроку така:
Узагальнення знань з теми « Площа фігури.. Одиниці вимірювання площі»
Допоможуть нам опанувати цією темою циркові артисти.
Розглянемо афішу, що цікавого нам запропонують артисти.
АФІША
1.Купівля білетів ( Перевірка Д/з)
2.Короткі відомості селища (Математичний диктант).
3.Клоунова плутанинка (Геометричний матеріал).
4.Чарівні м’ячики жонглера (Розв’язування рівнянь).
5.Трюки акробата (Фізкультхвилинка)
6.Завдання силачів (Задача)
7.Завдання вершника (Робота в групах).
8.Смішні задачки клоуна.
IIIАКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Купівля білетів
1. Перевірка д. з.
- Щоб побачити циркове шоу нам необхідно придбати білети. Ми їх купуватимемо за виконані д.з.
- ( Перевірка д.з. за слайдом)
- - Звірте з екраном своє д.з..
- У кого допущені помилки?
- Хто не припустився жодної?
- Думаю, що білети до цирку можуть отримати всі учні в класі.( вручення білетів – сюрпризів)
- 2. Хвилинка математичної каліграфії
- - Відкрийте , будь – ласка , свої зошити, і запишіть число. Під час письма дотримуйтеся правил посадки за партою, тримайте спину прямо, не нахиляйтеся надто над партами.
- - Які ще двоцифрові і трицифрові числа можна записати з цих цифр.?
- 3. Усні вправи.
Робота з таблицею.
8см 25дм 6мм 42м 4см 5км … … |
Вчитель | Учень |
- Прочитайте числа. Як вони називаються? - Чому вони мають таку назву?
- Які одиниці вимірювання присутні в записах?
- Якщо біля одиниці довжини дописати вгорі степінь 2, то в які одиниці вимірювання вони перетворяться? | - Ці числа називаються іменованими. - Тому що біля чисел одиниці вимірювання.
- Одиниці вимірювання довжини.
- Одиниці вимірювання площі |
8см2 25дм2 6мм2 42м2 4см2 5км2 … … |
- Яких одиниць вимірювання площі не вистачає?( Учень: - Серед записів відсутні гектари, ари. )
8см2 25дм2 6мм2 42м2 4см2 5км2 9га 5а |
4. Математичний диктант.
У наших артистів є одне запитання до вас. Чому наше селище має таку назву?
А відповідь ми дамо написавши математичний диктант. У зошитах запишемо: математичний диктант. Я буду розповідати вам, а ви не лише слухайте, але й записуйте в зошит у рядочок всі числа, які почуєте в розповіді.
- Розповідь вчителя.
- Підкресліть найбільше і найменше число .
- ІV Закріплення вивченого матеріалу.
- 1.Клоунова плутанинка ( робота в парах)
- А тепер, діти , на кожній парті лежать геометричні фігури, ми мусимо виконати завдання клоуна.
- Потрібно з даних фігур скласти свого клоуна і відгадати загадки.
- Робота в парах
- Загадки
- Чи нас постав, чи покрути,
- Торкнись, порухай, чи потри,
- Принеси туди – сюди –
- У нас всього –по три.
- Вершини три і три кути,
- Три сторони – як не крути.
- (трикутник)
- Він у сторони протяг
- Рівненькі відрізки,
- Поміж них у нього
- 4кути - ріжки.
- (квадрат)
-
- Не стоїть і не стрибає,
- Жодного кута немає.
- (круг)
- Підсумок
- Молодці, з фігур ви гарних клоунів зібрали. Ви легко справились із завданням. Але нам слід ще…розібратись.. з плутанкою. А плутанка полягає в тому, що треба відповісти , які ж предмети ми відносимо до геометричних тіл, а які фігури називаємо плоскими.?
-
- 1. Завдання жонглера Хоч і дві руки він має,
- Шість м’ячиків разом спіймає,
- Кілька яблук, тарілок,
- Факелів, булав, квіток,
- І нічого не поб’є.
- Перед нами жонглер зі своїми цікавими м’ячиками, якими і ми навчимось жонглювати, розв’язавши рівняння , які написані на них (біля дошки).
- Х + 40325= 862465 Х – 200753 = 18365
- Х= 822140 х = 219118
- Підсумок: Отож і ми вміємо математично жонглювати м’ячами жонглера.
- 2. Трюки акробата (фізкультхвилинка).
- 3. Завдання силачів
- На нашій математичній арені, з’явилися силачі. Пропонують розв’язати задачі
(Додаткове завдання на картках)
4. Завдання вершника.
На коні швидкому вершник летить,
Мабуть, діти, справжній він джигіт.
Коня меткого вправно він веде,
І нізащо, й ніколи він не упаде.
Ось так вправно в сідлі держиться вершник. Ми теж зараз спробуємо бути вершниками. Конем у нас будуть наші з вами знання. А не упадемо ми з коня, тому що знання наші сильні. І ми це зараз покажемо.
. Різнорівневе завдання.
а) Початковий і середній рівні.
Накресліть прямокутник із сторонами 10см і 3см. Обчисліть його площу.
б) Достатній рівень.
Довжина прямокутника 12см, ширина – на 4см менша. Знайди площу прямокутника. Обчисли його периметр.
в) високий рівень.
Ширина прямокутника 6см, довжина – у 2 рази більша. Знайди площу прямокутника і його периметр. Порівняйте їх.
5. Смішні задачі клоуна.
А на кінець клоун нам пропонує веселі задачі. Тож посміємося всі разом розв’язавши їх.
- Трійко коней за 1 годину пробігло 15км. Скільки
кілометрів пробіг кожен кінь? (15 км.)
- У тварини 4 ноги, дві ліві ноги, дві ноги попереду, дві
позаду. Скільки ніг у тварини? ( 4 )
- Літак летить від Москви до Санк - Петербурга 1 годину. А назад цілих 60 хвилин. Чому така різниця? (Різниці нема ніякої, 1 год. = 60 хв.)
VI. Домашнє завдання.
1. Домашнім завданням будуть завдання зі сх. . до вершин
VII. Підсумок уроку.
- Чи сподобався вам наш урок?
- Якщо так, берете з мого столу жовтий стікер, а якщо чомусь ні – іншого кольору. Прикріпіть , будь – ласка на наш умовний прямокутник , та подивимося, яку його площу – більшу чи меншу , займуть позитивні враження від уроку.
- Наші друзі циркачі дякують вам за чудовий урок.
У нашому цирку погасли вогні,
Та кожен із нас сподівається, діти,
Що в дні невеселі і в радості дні
Цей вогник цікавості буде горіти.
На цьому наш урок - виступ у цирку закінчено.
До побачення!