Урок математики 4 клас

2015-02-20

Тема . Площа(закріплення).

Мета . Повторити вивченні поняття; закріпити правило обчислення площі; проводити роботу спрямовану на запобігання змішувань понять «площа» й «периметр» ;

- розвивати логічне мислення,зв’язне математичне мовлення;

- виховувати організованість, дисциплінованість у розумовій праці дітей, об’єктивність самооцінки.

Обладнання: таблиці, схеми, індивідуальний матеріал.

Тип уроку: урок узагальнення знань.

Хід уроку

І . Організація класу

1. Привітання

Ось і дзвоник пролунав

Вже навчатись час настав,

Щоб державі знадобитись,

Ви повинні добре вчитись.

Математика наука точна і серйозна.

І прожить без неї нам і дня не можна.

2.Створення емоційного настрою уроку

Діти, сьогодні на уроці ви повинні показати свої знання. Але урок у нас буде незвичайний. Якою ви хочете бачити мене на цьому уроці? (Доброю, веселою, справедливою)

Добре, я врахую ваші побажання. А від вас буде вимагатись вся ваша увага, кмітливість.

Сьогодні ви також будете дуже відповідальними і справедливими, бо свою роботу, а також товаришів роботу ви будете оцінювати самостійно. У кожного з вас є на парті квіточка, дуже вам знайома. За правильно розв’язаний приклад чи задачу, чи правильну відповідь ви на пелюсточці ставите плюс, якщо ж ви допускаєтесь помилки, то ваша пелюсточка залишається порожньою.

Ми будемо сьогодні працювати під девізом:

« Серце і душу в роботу вклади,

Кожну хвилину в труді бережи.»

Наше селище невелике – Цирк приїжджає не часто. Тому я вирішила зробити вам свято і запросила на урок артистів цирку.

Цирк прийшов сьогодні в клас,

Щоб перевірити всіх вас:

Тільки цирк у нас незвичний

Цирк у нас – математичний.

IIОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Сьогодні тема нашого уроку така:

Узагальнення знань з теми « Площа фігури.. Одиниці вимірювання площі»

Допоможуть нам опанувати цією темою циркові артисти.

Розглянемо афішу, що цікавого нам запропонують артисти.

АФІША

1.Купівля білетів ( Перевірка Д/з)

2.Короткі відомості селища (Математичний диктант).

3.Клоунова плутанинка (Геометричний матеріал).

4.Чарівні м’ячики жонглера (Розв’язування рівнянь).

5.Трюки акробата (Фізкультхвилинка)

6.Завдання силачів (Задача)

7.Завдання вершника (Робота в групах).

8.Смішні задачки клоуна.

IIIАКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Купівля білетів

1. Перевірка д. з.

- Щоб побачити циркове шоу нам необхідно придбати білети. Ми їх купуватимемо за виконані д.з.

- ( Перевірка д.з. за слайдом)

- - Звірте з екраном своє д.з..

- У кого допущені помилки?

- Хто не припустився жодної?

- Думаю, що білети до цирку можуть отримати всі учні в класі.( вручення білетів – сюрпризів)

- 2. Хвилинка математичної каліграфії

- - Відкрийте , будь – ласка , свої зошити, і запишіть число. Під час письма дотримуйтеся правил посадки за партою, тримайте спину прямо, не нахиляйтеся надто над партами.

- - Які ще двоцифрові і трицифрові числа можна записати з цих цифр.?

- 3. Усні вправи.

Робота з таблицею.

8см 25дм 6мм 42м 4см 5км … …

Вчитель

Учень

- Прочитайте числа. Як вони називаються?

- Чому вони мають таку назву?

- Які одиниці вимірювання присутні в записах?

- Якщо біля одиниці довжини дописати вгорі степінь 2, то в які одиниці вимірювання вони перетворяться?

- Ці числа називаються іменованими.

- Тому що біля чисел одиниці вимірювання.

- Одиниці вимірювання довжини.

- Одиниці вимірювання площі

8см2 25дм2 6мм2 42м2 4см2 5км2 … …

- Яких одиниць вимірювання площі не вистачає?( Учень: - Серед записів відсутні гектари, ари. )

8см2 25дм2 6мм2 42м2 4см2 5км2 9га 5а

4. Математичний диктант.

У наших артистів є одне запитання до вас. Чому наше селище має таку назву?

А відповідь ми дамо написавши математичний диктант. У зошитах запишемо: математичний диктант. Я буду розповідати вам, а ви не лише слухайте, але й записуйте в зошит у рядочок всі числа, які почуєте в розповіді.

- Розповідь вчителя.

- Підкресліть найбільше і найменше число .

- ІV Закріплення вивченого матеріалу.

- 1.Клоунова плутанинка ( робота в парах)

- А тепер, діти , на кожній парті лежать геометричні фігури, ми мусимо виконати завдання клоуна.

- Потрібно з даних фігур скласти свого клоуна і відгадати загадки.

- Робота в парах

- Загадки

- Чи нас постав, чи покрути,

- Торкнись, порухай, чи потри,

- Принеси туди – сюди –

- У нас всього –по три.

- Вершини три і три кути,

- Три сторони – як не крути.

- (трикутник)

- Він у сторони протяг

- Рівненькі відрізки,

- Поміж них у нього

- 4кути - ріжки.

- (квадрат)

-

- Не стоїть і не стрибає,

- Жодного кута немає.

- (круг)

- Підсумок

- Молодці, з фігур ви гарних клоунів зібрали. Ви легко справились із завданням. Але нам слід ще…розібратись.. з плутанкою. А плутанка полягає в тому, що треба відповісти , які ж предмети ми відносимо до геометричних тіл, а які фігури називаємо плоскими.?

-

- Чарівні м’ячики жонглера

- 1. Завдання жонглера Хоч і дві руки він має,

- Шість м’ячиків разом спіймає,

- Кілька яблук, тарілок,

- Факелів, булав, квіток,

- І нічого не поб’є.

- Перед нами жонглер зі своїми цікавими м’ячиками, якими і ми навчимось жонглювати, розв’язавши рівняння , які написані на них (біля дошки).

- Х + 40325= 862465 Х – 200753 = 18365

- Х= 822140 х = 219118

- Підсумок: Отож і ми вміємо математично жонглювати м’ячами жонглера.

- 2. Трюки акробата (фізкультхвилинка).

- 3. Завдання силачів

- На нашій математичній арені, з’явилися силачі. Пропонують розв’язати задачі

(Додаткове завдання на картках)

4. Завдання вершника.

На коні швидкому вершник летить,

Мабуть, діти, справжній він джигіт.

Коня меткого вправно він веде,

І нізащо, й ніколи він не упаде.

Ось так вправно в сідлі держиться вершник. Ми теж зараз спробуємо бути вершниками. Конем у нас будуть наші з вами знання. А не упадемо ми з коня, тому що знання наші сильні. І ми це зараз покажемо.

. Різнорівневе завдання.

а) Початковий і середній рівні.

Накресліть прямокутник із сторонами 10см і 3см. Обчисліть його площу.

б) Достатній рівень.

Довжина прямокутника 12см, ширина – на 4см менша. Знайди площу прямокутника. Обчисли його периметр.

в) високий рівень.

Ширина прямокутника 6см, довжина – у 2 рази більша. Знайди площу прямокутника і його периметр. Порівняйте їх.

5. Смішні задачі клоуна.

А на кінець клоун нам пропонує веселі задачі. Тож посміємося всі разом розв’язавши їх.

- Трійко коней за 1 годину пробігло 15км. Скільки

кілометрів пробіг кожен кінь? (15 км.)

- У тварини 4 ноги, дві ліві ноги, дві ноги попереду, дві

позаду. Скільки ніг у тварини? ( 4 )

- Літак летить від Москви до Санк - Петербурга 1 годину. А назад цілих 60 хвилин. Чому така різниця? (Різниці нема ніякої, 1 год. = 60 хв.)

VI. Домашнє завдання.

1. Домашнім завданням будуть завдання зі сх. . до вершин

VII. Підсумок уроку.

- Чи сподобався вам наш урок?

- Якщо так, берете з мого столу жовтий стікер, а якщо чомусь ні – іншого кольору. Прикріпіть , будь – ласка на наш умовний прямокутник , та подивимося, яку його площу – більшу чи меншу , займуть позитивні враження від уроку.

- Наші друзі циркачі дякують вам за чудовий урок.

У нашому цирку погасли вогні,

Та кожен із нас сподівається, діти,

Що в дні невеселі і в радості дні

Цей вогник цікавості буде горіти.

На цьому наш урок - виступ у цирку закінчено.

До побачення!

Кiлькiсть переглядiв: 465

Коментарi