Тиждень природничих наук

2018-01-22

Тиждень природничих наук

22 січня відбулося відкриття тижня на робочій лінійці. Королева наук та глашатай оповістили учнів про значення цих наук в житті сучасної людини. Їх підтримали інші учні, що охарактеризували різні природничі дисципліни.

/Files/images/1.jpg

Цього ж дня учням 5 класу була запропонована гра « Мандрівка по Сонячній системі». Учні показали свої знання про небесні тіла, приймали участь у конкурсах, переглянули фільм « Сонячна система». Основна ідея заходу: « Сонце – це джерело енергії, свято життя. Дозріла пшениця, мед – дари бога Сонця для людства, колір вогню, що ним живе Земля і Сонце – жовтий. Сонце на небі – колір синій і жовтий – це гармонія. І ці кольори є на нашому прапорі. Україна – земля сонячної благодаті, райська земля».

23 січня для учнів 5 – 6 класів було проведено усний журнал «Зима в природі, літературі, мистецтві». Учні розповідали про особливості рослинного і тваринного світу взимку, переглядали відеоролики, знайомились з народними прикметами про зиму, відповідали на питання вікторини « Зимуючі птахи», розгадували загадки, читали вірші про зиму, переглядали на відео картини відомих художників, слухали музику. Потім самі малювали зимові пейзажі.

24 січня для учнів 6 -7 класів було проведено годину спілкування «Географічний марафон». Учні 7 класу підготували цікаву інформацію про материки та океани. Діти розгадували загадки, виконували розвиваючі завдання, відповідали на питання вікторини.

25 січня для учнів 9 класу було проведено відкритий урок – тренінг «Що означає бути щасливим» з курсу «Основи здоров’я». Діти були активні, приймали участь у обговоренні, виконували вправи, виготовляли колажі « Формула щастя».

/Files/images/2.jpg/Files/images/3.jpg

Тренінг « Що означає бути щасливим?»

Мета: розкрити глибину розуміння поняття «щастя» в учнів та сприяння розвитку вміння володіти ним; сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини; формувати вміння працювати в команді.

Вступне слово

Вчитель. Що означає бути щасливим?

Душевний стан, притаманний людині,-

Це сонячне світло, любов і тепло,

Натхнення й терпіння – всіх благ джерело.

Це посмішка вранці близької людини,

Це гомін птахів у саду на калині,

Це сонячне світло в долонях дитини

І те, що живу я у рідній країні.

Це тато і мама, дідусь і бабуся,

Це те, що яз друзями в школі учуся.

Живу на землі та плекаю надію,

Щоб бути щасливим – така моя мрія. Л. Зінчук

Отже, що таке щастя? Впевнена, що кожен з нас ставив собі це запитання, намагався визначити поняття щастя. І для кожного щастя – це щось своє. Щось таке, що ти відчуваєш постійно, а нестачу цього відчуваєш особливо різко і боляче. Що впливає на наше відчуття щастя? Як навчитися бути щасливим? Про це поговоримо на сьогоднішньому занятті.

1. Знайомство « Моя улюблена іграшка»

У кожної дитини в дитинстві була улюблена іграшка. Чи пам’ятаєте ви свою? Розкажіть що це було? Які почуття викликають спогади про неї?

2. Вправа « Скарбничка правил»

· активність;

· правило «піднятої руки»;

· говори «тут і тепер»;

· доброзичлива і відкрита атмосфера;

· відсутність критики.

3. Вправа «Берег надії»

Учні пишуть на стікерах( човниках) очікування від заняття та прикріплюють їх біля «Острова надій»

4. Мозковий штурм « Щастя – це…»

Усі об’єднуються у групи: «Віра», «Надія», «Любов».

Кожна група повинна закінчити вислів: «Щастя – це…» Після виконання завдання листки прикріплюються на дошку і починається обговорення.

Від чого залежить щастя? Якою має бути щаслива людина?

5. Вправа « Фортеця»

Аркуші паперу ділимо на 6 частин – віконець. У віконця записуємо:

· дві речі, які вмієте робити найкраще;

· три людини, які впливають на вас позитивно;

· найбільше досягнення;

· 3 слова від найдорожчих людей;

· де найкраще відпочивається;

· ваше побажання собі.

За матеріалами вправи кожен учасник презентує себе.

6. Колаж «Формула щастя»

Учні об’єднуються в дві групи та за допомогою малюнків, висловів відомих людей, журналів створюють колаж «Формула щастя». Групи захищають свої колажі, обговорюють роботи.

7. Вправа «Визначення рівня щастя» (релаксація).

Сядьте зручно. Розслабтесь. Зробіть кілька глибоких вдихів і видихів. Викличте в спогадах той день, коли ви почувалися щасливими. Спробуйте пережити цей стан щастя. В чому він виражався особисто для вас? У браку тривог сумнівів? У відчутті удачі, подоланні всіх перешкод? В усвідомленості власної унікальності, неповторності, впевненості в собі? У впевненості в любові й дружбі близьких? Спробуйте визначити свій рівень щастя сьогодні. Що заважає вам насолодитися щастям зараз? Ви тривожитесь про майбутнє чи минуле? Ви порівнюєте себе з кимось? Ви відчуваєте, що вас скривдили, мрієте помститися? Ви відчуваєте, що все марно й безнадійно?

Складіть перелік усього того, за що ви можете бути вдячні Богові в цю мить. Не впадайте в сумніви, іронію. Зафіксуйте факт, що у вашому житті чимало досить позитивних моментів.

Зафіксуйте в собі стан волі, внутрішньої незалежності від тривог, сумнівів у собі, страхів, сліпого підкорення, звички до товариства, змагальної боротьби, упадання перед авторитетами і заздрості до інших людей. Усвідомте, що щастя – це те, що є, а не гонитва за майбутніми досягненнями.

Обговорення вправи.

8. Вправа «Вчимося у казки» Читання та обговорення казки « Корч»

9. Вправа «Берег здійснених мрій»

Учасники підходять до «Берега надій», озвучують чи збулися їхні очікування і переклеюють стікер на «Берег здійснених надій».

10. Підбиття підсумків. Прощання.

- Що корисного ви дізналися?

- Які завдання було складно виконувати?

- Що б ви хотіли побажати одне одному?

Ти щасливий тому, що…

1. Сьогодні вранці прокинувся здоровим, отже, ти щасливіший за 1 млн. людей на цій планеті, які не доживуть до наступного тижня.

2. Ти ніколи не переживав війну, самотність, ув’язнення, агонію, катування або голод – ти щасливіший, ніж 500 млн. осіб у цьому світі.

3. Ти можеш піти до церкви без страху і загрози, отже ти щасливіший, ніж 300 млн. осіб в світі.

4. У твоєму холодильнику є їжа, ти одягнений, маєш дах над головою і постіль – ти багатший за 75% людей, які цього позбавлені.

5. Якщо ти читаєш, то ти не належиш до тих 2 млрд., які не вміють читати.

6. Ти можеш щодня бачити, чути й обіймати своїх рідних, а хтось такої можливості не має.

Якщо подивитись на світ і на свої проблеми з такої точки зору, стає зрозумілим, що ми щасливі люди, просто не завжди вміємо помічати й цінувати щастя, яке в нас є.

Як мені даровано багато,

Скільки в мене щастя, чорт візьми!

На землі сміятись і страждати,

Жити і любить поміж людьми! В. Симоненко

/Files/images/6.jpg/Files/images/7.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 448

Коментарi