Забезпечення наступності освіти випускників початкової школи при переході в 5 клас в умовах упровадження нових стандартів
Педагогічний колектив Новоданилівської ЗОШ І – ІІІ ступенів поставив мету: створити умови для успішної адаптації учнів початкової школи під час їх переходу до основної школи.
Був розроблений план роботи, який передбачав врахування тісного взаємозв’язку різних її аспектів:
– організаційного:
· попередній розподіл педагогічних кадрів для роботи у 5 класі (січень);
· попереднє знайомство з учнями 4 класу, відвідування уроків та виховних годин (протягом року);
· знайомство з сім’ями і умовами проживання і взаєминами в сім'ї, складання паспорту класу (вересень);
· вивчення медичних карт учнів 5 класу (вересень);
· педагогічна рада «Готовність школи до впровадження державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» (серпень);
– психологічного:
· складання учителем початкової школи і практичним психологом характеристик учнів (вересень);
· психолого – педагогічний консиліум «Адаптація учнів 5 класу» (листопад);
· проведення тестів психологом; (вересень - жовтень);
– інформаційно – методичного забезпечення:
· засідання методичної ради «Корекція і затвердження плану роботи з питань наступності та перспективності між початковою та основною школою на поточний навчальний рік» (серпень);
· опрацювання нормативних документів з питань організації навчально – виховного процесу у 5 класі (серпень - вересень);
· підготовка матеріалів для проведення контрольних робіт, зрізів знань, підбір текстів для перевірки техніки читання (вересень, грудень, травень);
· розроблення рекомендацій для батьків з питань адаптації учнів до предметного навчання (вересень, січень);
· моніторинг якості знань учнів 5 класу (листопад - грудень);
· круглий стіл «Спільна методична робота учителів початкової школи і учителів-предметників. Узгодження вимог до учнів 4 класу з вимогами учителів основної школи до п’ятикласників» (протягом року);
· круглий стіл «Забезпечення наступності освіти випускників початкової школи при переході у 5 клас в умовах упровадження нових стандартів» (січень);
– індивідуальна робота з учнями:
· залучення п’ятикласників до гурткової роботи; (вересень)
· діагностика адаптації п’ятикласників (листопад)
· індивідуальні заняття з учнями «групи ризику» виявленими у початковій школі (протягом навчального року)
· індивідуальна робота з учнями, схильними до порушень дисципліни (протягом навчального року)
– робота з батьками:
· батьківські збори «Особливості навчання учнів у 5 класі» (вересень)
· анкетування батьків 5 класу (жовтень, за потреби – протягом року)
· індивідуальні бесіди з батьками дітей з девіантною поведінкою (вересень)